KJØPSBETINGELSER & VILKOR I NORGE

Generelt

Disse vilkårene gjelder når du som kunde foretar en bestilling fra www.mymalagarden.no.

Gjelder alle kunder i Norge.

 

Kjøpsbetingelser:

  • Garanti for sikker betaling – velg mellom kortbetaling, Vipps eller Paypal

  • Åpent kjøp i 14 dager ved framvist kvittering/ordrenummer. Varen skal være ubrukt.

  • Alle pakker sendes med Posten/Bring med sporing.

  • Fri frakt over 1.500 nok

  • Returfrakt betales av kunden

Disse betingelsene gjelder for alt salg fra mymalagarden.no. Kjøpsbetingelsene, din bestilling og ordrebekreftelse, utgjør til sammen avtalen mellom deg som kunde og My Mala Garden.

Firmaopplysninger

Firmanavn: My Mala Garden

Organisasjonsnummer: 999532179

Navn: Sandra Rappell

Postadresse: Kyhns vei 21, 1166, Oslo, Norge

Kontakt: sandra@mymalagarden.com

Bestilling

Alle priser er inkludert merverdiavgift. Totalkostnaden for kjøpet vil fremkomme før endelig bestilling og inkludere alle utgifter forbundet med kjøpet som frakt, emballasje m.m. 

Kort tid etter at vi mottar din bestilling vil du motta en ordrebekreftelse pr. e-post. Dersom du ikke finner denne i din innboks, ligger den mest sannsynlig i din nettsøppel/spam mappe. Dersom du ikke har mottatt noe form for ordrebekreftelse, har det skjedd en teknisk feil, kontakt oss da på sandra@mymalagarden.com

Din bestilling er bindende når ordren blir registrert og du har fått bekreftelse. Du kan likevel angre kjøpet ifølge norsk lov.

Se nøye over ordrebekreftelsen, dersom noe ikke stemmer – ta kontakt.

Levering

Vi sender varene med Posten/Bring. Du får pakken i din postkasse eller henter ut pakken på ditt lokale postkontor/post-i-butikk.

Levering av produktene skjer på måten beskrevet på ordrebekreftelsen. Dersom leveringen av produktene blir forsinket utover gitt tidsrammen, blir du informert om når mulig levering kan skje. Normal leveringstid er 2-6 virkedager.

Når vi har salg, eller det av andre grunner kan være særlig stor pågang, kan ekspederingen av bestillinger og henvendelser ta noe lenger tid. Vår erfaring er at Posten gir en leveringstid på 2-4 virkedager. Dette avhenger av hvor i landet du bor. 

Etter at du har mottatt produktene bør du, så snart som mulig, undersøke om leveransen er i samsvar med ordrebekreftelsen, om produktene er blitt skadet under transporten, eller om produktene ellers har feil eller mangler. Ta kontakt dersom noe ikke samsvarer med forventningene. 

Betaling

Hos My Mala Garden kan du betale med de fleste kreditt- og betalingskort. Dersom du betaler med debetkort eller kredittkort, bruker vi Stripe sin betalingsløsning. I tillegg kan du også betale med Vipps & Paypal. Etter kjøpet sendes en kvittering for din handel direkte til din email-adresse. Vår nettbutikk sender varer fra Oslo.  

Levering

My Mala Garden sørger for rask levering i hele Norge med 2-6 dagers leveringstid med forbehold om utsolgte varer. Der kan være forlenget leveringstid i December. Vi sender pakkene våre med Posten/Bring med sporings nummer.
My Mala Garden kan ikke ta ansvar for forsinkelser hos pakkedistributørene.

Angrerett, Retur og Reklamasjon

Angrerett og Retur

Det er 14 dager kanselerings- og  returrett på alle varer, regnet fra den dagen du mottar varen. Kansellerer du et kjøp, skal du returnere varen i samme stand, som du mottok den. Du må gjerne prøve varen på, men vurderer My Mala Garden, at varen har vært brukt, kan ikke varen tas i retur. Varen anses som å være tatt i bruk, hvis den brukes ut over hva som er normalt når man prøver en vare i en fysisk butikk.

Ta kontakt på sandra@mymalagarden.com, med information om returen. Når varen er motatt i retur og godkjent, settes pengene inn på din konto innen noen dager. Forsendelsesomkostninger til returnering er du selv ansvarlig for.

Reklamasjon

My Mala Garden tilbyr 2 års reklamasjonsrett i henhold til kjøpsloven på omfattende fabrikasjons- og material feil, som konstateres ved varens normale anvendelse.

Reklamasjonsretten dekker ikke feil, skader eller slitasje, direkte eller indirekte oppstått som følge av feil behandling, dårlig vedlikehold, vold eller uautoriserte inngrep.

Reklamasjon ved feil og mangler, som bør oppdages ved vanlig innspeksjon av varen, skal meddeles skriftlig med bilde til sandra@mymalagarden.com innen 14 dager etter kjøpet. My Mala Garden ønsker ikke å få varer med mangler/skader i retur. Ta heller kontakt, så løser vi situasjonen over epost. 

Retur av varer sendes til følgende adresse:

My Mala Garden/ Sandra Rappell
Kyhns vei 21
1
166 Oslo
N
orge

Reklamasjon og benyttelse av angrerett følger fastsatt norsk lov. Se forbrukerkjøpsloven og angrerettloven.

Personopplysninger

Når du handler hos oss oppbevarer vi levering- og kontaktinformasjon. Dette er data vi trenger for å levere varene til deg via transportøren du velger, samt kontakte deg om forhold i forbindelse med bestillingen. Disse informasjonene brukes utelukkende til behandling av ordren.

My Mala Garden er også pålagt å oppbevare denne informasjonen i forbindelse med regnskapsføring, avgiftshåndtering og eventuell garanti-/returhåndtering.

Ingen personlinge opplysninger som registreres på mymalagarden.no vil bli overdratt, solgt eller være tilgjengelig for en tredjepart. All informasjon oppbevares trygt og er kun tilgjengelig for My Mala Garden.

Kredittopplysningene oppbevares ikke av My Mala Garden utover det som er nødvendig for å sikre effektiv håndtering av eventuelle problemer med belastning, oppheving av reservasjon og kreditering.

Jmf. personvernloven kan man ved forespørsel få opplyst hvilke konkrete opplysninger My Mala Garden har registrert om deg. På bakgrunn av evt. innsigelser kan det foretas sletting i det omfang det ønskes.

Konfliktløsning

Klager sendes til sandra@mymalagarden.com

Forbrukertilsynet.no: Klager rettes til selger innen rimelig tid, jf. punkt 9 og 10. Partene skal forsøke å løse eventuelle tvister i minnelighet. Dersom dette ikke lykkes, kan kjøperen ta kontakt med Forbrukertilsynet for mekling. Forbrukertilsynet er tilgjengelig på telefon 23 400 600.